News

Greenland 2013 - Sailing Expedition - Over Green Islands

Over the Green Iceland’s happily completed
2015.11.07

The last leg of Over the Green Iceland’s expedition just finished. We were sailing in Africa and in the Arctic. Hundreds of sailors took a part in the expedition sailing thousand of miles and visiting many harbour and marinas. Congratulation for Skipper Janusz and whole crew for safe sailing to Albufeira. We will stay here till next year preparing ourselves to next trip to the Antarctica and Cape Horn .

Already on Lazarotte
2014.06.16

Efficient exchange of crews in Moroccan Agadir, Nashachata II under the command of Slawek Rudnicki docked on Lazarotte.

Kadyks
2014.06.04

After visited Gibraltar Nashachata II has just moored in Cadiz.

Krakow Cruise of the Year
2014.02.23

Expedition Greenland 2013 received the Krakow Cruise of the Year award

Przez Wyspy Zielone - Grenlandia 1013 - podsumowanie
2013.11.04

Na najbliższe parę miesięcy zacumowaliśmy w Albufeira kończąc tegoroczną wyprawę -11027 mil morskich i 1959 godzin na morzach i oceanach.

In marina Albufeira
2013.10.26

W dniu 25 października o 18:15 LT Nashachata II zacumowała w Marina Albufeira kończąc tym samym tegoroczną wyprawę. Podsumowanie niebawem.

Pozdrowienia z Lagos
2013.10.25

Po trwającej ponad dobie walce z mordewindem i niegastronomiczną falą Nashachata II z kompletnym zarządem I radą nadzorczą zacumowała w Lagos.

Szczęścia Młodej Parze
2013.10.21

W dniu 21.10.2013 na pokładzie s/y Nashachata II powstała nowa podstawowa komórka społeczna.

Lisbon
2013.10.17

Tonight at 20:12 UTC Nashachata II got to Lisbon and moments later moored in marina Alcantara. Leg N 10 is finished happily. Greetings to the Captain and his crew, we are waiting for photos and report.

Porto

At 06:51 (UTC) Naschachata II left A Coruna to got to Vigo at 23:18 All OK

A Coruna
2013.10.09

This morning at 09:02 Nashachata II got to A Coruna SMS: "Biscay checked with no loss in people nor equipment, greetings"

Brest - A Coruna
2013.10.06

This evening at 18:51 Nashachata II left Brest and is sailing to A Coruna. The weather forecast for passing Biscay seems quiet.

Brest
2013.10.05

This afternoon at 13:29 Nashachata II got to Brest

Leaving Plymouth
2013.10.04

This morning at 07:40 Nashachata II set sail from Plymouth and is sailing towards Biscay

Plymouth
2013.10.02

At 20:45 Nashachata II got to Plymouth

Towards Plymouth
2013.10.01

All OK, we're sailing to Plymouth

Leg N 10 has begun
2013.09.29

Crews exchanged in Dublin. Congratulations to Wojtek, best wishes to Piotr and we're waiting for reports.

Dublin
2013.09.28

This morning at 08:46 UTC Naschachata II got to Dublin All OK

Belfast
2013.09.27

This morning at 4:03 (UTC) Nashachata II got to Belfast

Along Scotland shore
2013.09.25

Nashachata II is sailing along West Scotland shore. All OK.

Stornoway
2013.09.21

This morning at 04:55 Nashachata II got to Stornoway Info from Captain: "Moored in Stornoway, Hebrides , all OK. Miętus"

Close to Hebrides
2013.09.20

55 Nm from Hebrides and 90 Nm from Stornoway, wind 35kt, sailing10 knots. All OK Miętus

Heading Hebrides
2013.09.16

This afternoon at 17:57 UTC Naschachata II left Reykjavik and now is sailing to Hebrides.

Already in Reykjavik, waiting for a good weather
2013.09.15

Tonight at 01:32 UTC Nashachata II got to Reykjavik and is waiting for a good weather.

Jump to Reykiavik
2013.09.14

Przestawiamy się do Reykjaviku. Mamy na to 16 godzin. Potem czekamy aż przejdzie górna ćwiartka niżu. W poniedziałek otworzy się okno na Wyspy Owcze. Bezpośredni przelot ma Irlandię jest na razie niemożliwy bo przy brzegu zderzymy się z bardzo głębokim niżem który zbliża się z Atlantyku. Ale mamy czas i będzie dobrze. Jutro odezwiemy się co dalej. MIETUS.

Postój na Islandii
2013.09.13

Dzwonili do nas z Navsimu z ostrzeżeniem o silnym sztormie. Do Niedzieli zostajemy na Islandii. Z nad Kanady idzie niż który rozbuduje się nad nasz region i będzie mocno wiało przez najbliższe dwa dni. Potem mamy piękne parę dni żeby dostać się do Dublina baksztagowym kursem. Wobec tego ,niestety nie udało się popłynąć na Grenlandię, ale za to będzie piękny rejs do Dublina :-) . Będziemy w w kontakcie. Pozdrawiam. Wojtek

Wzdłuż islandzkich fiordów
2013.09.12

W dniu 09.09.2013 nastąpiła wymiana załóg w Reykjaviku . Załoga i jacht w pełnej sprawności. Aktualnie jacht stoi w OLAFSVIK, gdzie weszli 11.09 w nocy chroniąc się przed silnym wiatrem z NW. Wszyscy zdrowi. Następna informacja jutro, po wyjściu z portu.

Na Atlantyku pogoda OK
2013.09.05

Na Atlantyku pogoda OK pozdrowienia Wojtek i załoga

Towards Iceland
2013.09.04

Opuściliśmy Grenlandię, płyniemy w stronę Islandii

Princ Crirstian
2013.09.03

O godzinie 12:00 oddaliśmy cumy i przy pięknej pogodzie płyniemy w kierunku Oceanu kanałem Princ Cristian. Pozdrowienia Wojtek i załoga

W drodze na Atlantyk
2013.09.02

Stoimy w Appilattoq. Tankujemy wodę i diesel. Jutro planujemy spotkanie z Atlantykiem. Pozdrawiamy Wojtek i załoga.

Fiord Tasermiut
2013.09.01

Dopłynęliśmy do końca fiordu Tasermiut pozdrawiamy

Alluitsup Paa
2013.08.30

W drodze do ciepłych wód zacumowaliśmy w Alluitsup Paa. Pozdrawiamy Wojtek i załoga

Dyskoteka w Narsaq
2013.08.28

Sprawdzono, że w Igaliku potomków biskupa założyciela biskupstwa nie ma (gospodyni biskupa tez nie żyje) a w Narsaq dyskoteka działała tylko dla nas - wstęp wolny - cdn pozdrawiamy

Etap N08 rozpoczęty
2013.08.27

Ekipa Wojtka dotarła już w komplecie i przejęła jacht. Według informacji telefonicznej dziś wychodzą w morze.

Zorza w Nararsquaq
2013.08.27

AHOJ, na początek zorza polarna widziana z tarasu naszego grzmotelu. Po zaokrętowaniu ósmego członka załogi "podnosimy kotwice" i ruszamy po przygodę !!! Ciepło pozdrawiam w imieniu kpt i załogi Wojtek

Nararsquaq
2013.08.26

Stoimy w Nararsquaq Ostatni dzień etapu pełen wrażeń. Zbliżyliśmy się do czoła lądolodu w fiordzie Qoroq i odwiedziliśmy osadę założoną przez Eryka Rudego w 982 r.

w drodze do Qaqortoq
2013.08.23

Płyniemy do Qaqortoq. Lato chyba się kończy. Zimno mokro pochmurnie ale nastroje dopisują Nashachata II i Piotr

Paamiut: zorza i humbaki
2013.08.22

Nockę spędziliśmy Paamiut przy fiskerikaj. Drogę oświetlały nam zorze polarne a wejście do fiordu wskazała rodzina humbaków.

Queqertarsuatsiaq
2013.08.20

Stoimy w małej wiosce rybackiej Queqertarsuatsiaq pozdrowienia Nashachata II, Piotr

Nuuk i humbaki
2013.08.19

W Nuuk pogoda karaibska tylko co tu robią góry lodowe ??? Na podejściu powitało nas stadko humbaków radosnymi fontannami i machaniem ogonków Pozdrowienia Nashachata II i Piotr

Maniitsoq
2013.08.17

Jesteśmy w Maniitsoq Wszystko zgodnie z planem pozdrowienia - Nashachata II, Piotr

Sissimiut
2013.08.15

Złapaliśmy 8 dorszy będzie na lunch Pozdrowienia Piotr

Illulissat - Lato pod lodowcem
2013.08.12

Nashachata II wypłynęła z Illulissat w kolejny etap rejsu. Wśród gór lodowych wyprodukowanych przez najszybszy lodowiec pełene lato, + 16°C załoga w podkoszulkach pozdrawia.

Lotnisko Kangerlussuaq
2013.08.11

Chyba ostatnie chwile etapu N 06 na grenlandzkiej ziemi. Radiostacja Thule 2013 FM kończy nadawanie. Życzymy miłego dalszego życia.

Kapitański spacer
2013.08.10

Góry lodowe pod kościółkiem. Qajaqi. Inuiciątko z dużą strzelbą. W warsztacie "artysty ludowego". Ceny 40 % tych z Main Street. Ostatnie wyjście w morze. Fotograf po długiej wędrówce na przybrzeżnej skale. Sesja foto wśród lodów. Modelka najpierw całkiem goła, potem pod żaglami.

Ilulissad
2013.08.09

Po & godzinach przedzierania się przez labirynty growlerów i gór lodowych ( czasem jak małe miasto z wieżowcami), niekiedy we mgle, jesteśmy w Ilulissacie. Po wycieczce do fiordu Ilulisat ( lista UNESCO), gdzie cieli największy producent lodu na półkuli północnej (jakieś 20 milionów ton dziennie). A teraz z okazji ocalenia oddajemy sie kulinarnej rozpuście. Świeże halibuty i dorsze ( po morskim kursie 0,6 paczki/szt.) i krewetki Brata Alberta.

Wyjście z Rodebay
2013.08.08

Po wyjściu z Rodebay przy górce lodowej pasły się 3 wieloryby i machały ogonami. Później przez lód. Do przodu, do tyłu, do przodu... i w końcu otwarta woda. Żegluga przez zatokę Disko. Słońce. Góry lodowe (jedna się rozpadła). Przy wejściu dowiewa 30 węzłów, ale wchodzimy do spokojnej zatoczki, to jest Dobry Port, Godhavn, Qeqertersuaq. Urocza była stolica północnej Grenlandii z widokiem na promenadę gór lodowych i kościołem inspirowanym jakby norweskimi kościółkami stav. A teraz płyniemy pod wszystkimi 3 żaglami. to nic, że 75 st. do oczekiwanego kursu. Jesteśmy szczęśliwi.

Cieśnina Vaigat
2013.08.07

Mgła i lód w cieśninie Vaigat. Później sesja foto w słońcu przy bramie lodowej. Gęsty lód blokuje naszą drogę, cofamy się i płyniemy kręta drogą lawirując wśród lodów do wolnej od lodu zatoki. Kotwiczymy w Krwawej Zatoce (Rodebay). Miejscowi niedawno upolowali 20 metrowego finwala. Podają go w miejscowej knajpce. W kawałkach oczywiście. O 24 wypływamy. Przed nami znów labirynt lodu. Odpowiedź na ostatnia zagadkę: Żona E. Rudego nawracała go na chrześcijaństwo przez odstawienie od łoża małżeńskiego ale nie wiele to pomogło. Eryk wtedy pojechał sobie na delegacje (wziął łódź i popłynął szukać Ameryki)

Pytanie konkursowe
2013.08.06

Słowo na wieczór: Saga o Eryku Rudym, czyli o zasiedleniu przez wikingów (Normanów) Grenlandii. Pytanie konkursowe: W jaki Sposób żona E. Rudego próbowała nawrócić męża na chrześcijaństwo? Odpowiedź na poprzednie pytanie: Hallbjoern 3 razy wołał żonę, aby poszła z nim, zaśpiewała pieśń błagalną, okręcił jej włosy w okół dłoni i szarpał, a jak to nie pomogło to odciął jej głowę. Nie pochwalamy tego.

Bjoernefaelde
2013.08.06

Po długim halsowaniu kotwiczymy w spokojnej zatoczce przy Bjoernefaelde. Lekka zieleń na stokach (w końcu GREENland) i maleńkie kwiatki. ruiny XIII- wiecznej kapliczki Normanów (wikingów) 70*41 N z widokiem na góry lodowe. Obok mała chatka przetrwania z 8-osobowym wyrkiem

Uummannaq
2013.08.05

Na wyspie, pod imponującą, wielowarstwową piramida z gnejsu górująca nad osadą wyżej niż rysy nad Morskim Okiem. Byliśmy w domu Jeana Malauriego, autora" ostatnich królów Thule". Po porannej mżawce wyszło słońce, we fiordzie lśnią góry lodowe. Na obiad halibut, który w wczoraj jeszcze wieczorem pływał i nawet nie marzył, że będzie brał udział w tak udanej imprezie. Inuici czasami lubią nas za bardzo...

wyjście z Uummannaq
2013.08.05

Po wyjściu płyniemy pod 1175 m ścianą skalną mocząc wędki. Później krążymy dobre 2 godziny wokół smukłego łuku lodowego czekając na jakąś spektakularną katastrofę. Od łuku odpadają wielotonowe bloki lodu, ale mimo takiej kuracji odchudzającej łuk dalej postanawia dalej trwać :-(. Kiwa. Długi spektakl powoli podnoszącego się słońca. Mijamy lodowego giganta, który niknie w niskich promieniach słońca. Zimno. Dwa żagle, płyniemy dalej.

Na południe
2013.08.04

Na południe, na południe, na południe. w łagodnym w mordewidzie mijamy urokliwa wioskę Proeven, płyniemy w wzdłuż fiordów i wysepek, nie patagońskich, po prostu północno grenlandzkich. Znów góry lodowe na horyzoncie jak statki na redzie ruchliwego portu. wszyscy czytamy " Zony polarnik.

Fiord Uumnanaaq
2013.08.04

17,32 czasu Nuuk, u wylotu fiordu Uumnanaaq przekraczamy od północy równoleżnik Nordkappu. Od czasu do czasu pojawia się drobna kasza lodowa i polujące w morzu foki.

4 sierpnia godzina 23,56
2013.08.04

Pierwszy raz od wylotu z Kopenhagi zachodzi słońce i zanurzy się całe 2 stopnie pod horyzont. wcześniej 2 wieloryby w fiordzie. Czytanie na wieczór: pierwsze Zimowanie Europejczyków Na Grenlandii, czyli Krwawa wyprawa Sneabjoerna Wieprza w roku 980, Pytanie dotyczące opowieści: po wyczerpaniu jakich środków perswazji wiking odrąbał żonie głowę? ( został oczywiście ukarany przez S.Wieprza)

Archipelag Upernavik
2013.08.03

Jesteśmy w najbardziej na północ wysuniętym miejscu (72*47 N), do którego w średniowieczu dotarli Normanowie. Na pozostawionym kamieniu runicznym napisali o 3 żeglarzach, którzy dotarli tu w dzień łaziebny (w sobotę). U nas dzień łaziebny wypadł w piątek i zużyliśmy na to całe rezerwy wody, które na szczęście w Upernavik mogliśmy uzupełnić. Mięsa wieloryba nie kupiliśmy.

Way to Upernavik
2013.08.02

15:00. Wind has weakened. Ice unblocked the passage. We passed by fantastic icebergs: triumphal arc, cathedral and <---->. Close to Upernavik.

Upernavik
2013.08.02

The weather at last beautiful, we are sailing wing on wing for a while. Entering Upernavik (a real metropolis, approx 1.000 inhabitants). Fishing boat moored to our board. So, staying here till morning...

Nuussuaq conuation
2013.08.01

We are swinging anchored in a bay, up to 7B, growlers pushing us from time to time. Storm outside, rain and snow. The entrance to the bay blocked with ice. Scrumbled eggs on bakon. We are waiting for better conditions.

Nuussuaq
2013.07.31

18:30pm. After 195 miles of sailing in changable conditions (sun, rain, ice fields) we hide in a rocky bay because of an increasing wind. Iceberg with a 32-meters gate. Nashachata Hospital performed an operation of remowing a fish-hook from an Innu girl's hand.

Sawigsvik
2013.07.30

Sawigsvik, wonderful weather. Sailing Directions advising against (drift ice), but conditions are ok and icebergs breathtaking. Captain is about to start fishing. Fingers crossed!!!

Pituffik Glacier
2013.07.29

It is a 5 km wall running down to the sea. We passed by Thule Airbase, the place of catastrophy of B-52 carrying 4 thermonuclear bombs. They say that remains of one of them are still in the see. We took water samples. Maybe we'll find Americum 241 in it.

Savissivik
2013.07.29

Na Wyspie Meteorytowej ( tu migrowali Inuici, robili ostrza harpunów z żelaza kosmicznego). 50 mieszkańców. Kotwiczymy wśród lodów. Jesteśmy drugimi gośćmi w tym roku. Pływaki do harpunów ze skór fok. 18 wielorybów łowionych rocznie. Tradycje myśliwskie i na FB młodej Inuitki.

Baffin Bay
2013.07.28

We crossed the icebergs route. Sun at last. Running backstay. Nirvana.

Next to Kap Alexander
2013.07.27

78 05 2 N, 01:40am, Smith Sound, Canada on the left, Greenland on the right. Pack ice getting thicker, no way to sail further. The yacht is heading South searching her way through the drift ice.

Siorapaluk
2013.07.26

The northernmost settlement in the world. At the moment 30 people speaking Inkuntun and 11 speaking Polish there. In a barter deal we gained some fish. The most beautiful beach of the whole Arctic, smooth sand and a larger pieces of ice. Ritual bath among icebergs perfomed by Paweł S.

Taking over the yacht
2013.07.25

Yacht took over, we are anchored in Quaanak. We managed to fill water and fuel from a tanker.

Meteorite from Greenland
2013.07.24

Kopenhagen Geological Museum - we saw Agpalilik, a 20 ton piece of the largest meteorite ever found. It was brought from Greenland, Cape York (we plan to be there).

Qaanaak
2013.07.23

At 24:00 Nashachata II moored at Qaanaak. Leg N05 is done. Greetings from N06 crew from Copenhagen Go Hotel.

Siorapaluk
2013.07.22

We are in Siorapaluk. Tomorrow last 30 miles to Qaanaak.

Qaanaaq weather forecast
2013.07.21

Carey Islands
2013.07.20

We moored on Carey Islands. Planning to get to Qaanaak on 7/22.

Anchored in Kraulshavn
2013.07.17

We anchored in Kraulshavn. Breakfast and further North.

Upernavik
2013.07.16

Ice gone (at least in w Upernavik). The Innu like us, dogs are howling, moskitos as big as sparrows. It's warm, take your swimsuits. No wind at all.

Proven
2013.07.15

We are in Proven. The weather is great, we are suntan (or even sunburn). 150 miles of a complete calmness behind us, 30 miles to Upernavik.

Umanak
2013.07.13

We spent a night by quayside in Umanak. They've got water here, I mean hot shower. We're going sightseeing and then to Upernavik. All OK.

Queqertat
2013.07.12

We are in Qeqertat next to Uummannaq. After tacking under 6-7 B we deserve some rest. Quite a lot of ice but the weather is great - sunny and warm.

Moored in Gothavn
2013.07.10

Moored in Gothavn. All works well.

Happily got to Illulisat
2013.07.07

Regardless of heavy ice we luckily found a passage and got to Illulisat.

Close to Illulisat
2013.07.06

We're approx 6Nm from Illulisat. We will be trying to get to the port.

Foggy way to Aasiaat
2013.07.05

Yesterday: trekking to a glacier, beautiful weather, dog sleds, incredible views. Now: sailing in fog to Aasiaat.

Godhavn
2013.07.04

We're in Godhavn on Disco Island. Not too muche ice so far. Everything OK.

Sisimiut

We are in Nuuk Good weather, on engin basically

Set sail from Qaqartoq
2013.06.27

Set sail from Qaqartoq, heading North. Glacier - checked, iceberg - checked, Viking settlement in Hvasley - also checked.

Crew exchange in Narsarsuaq
2013.06.26

According to the plan crews exchanged in Narsarsuaq. Andrzej Pochodaj will lead leg to Illuisat.

Return to Qaqortoq
2013.06.23

After a short break in Qaqortoq (Hvalsey), re-filling over 1000 litres of fuel and taking advantage of the ice field moving away from shore, the crew decided to sail towards Nanortalik.

Qaqortoq
2013.06.18

This morning at 0600 local time Nashachata II harboured in Qaqortoq (Julianehab)

At Greenland coast
2013.06.17

Nashachata II just arrived close to Greenland coast. Ice situation forced crerw to change planned route. Today we called skipper and everything is OK.

Reykjavik
2013.06.07

Today at 00:33 UTC Nashachata II entered port in Reykjavik.

220 miles left
2013.06.05

Wind SE 12 kt, wave SW, course 290, engine on because with this configuration speed went down and sails were struggling. 220 miles left.

Towards Iceland
2013.06.03

Today at 14:19 (UTC) Nashachata II left Torshavn and headed towards Iceland.

Torshavn - Faroe Islands
2013.05.31

Today at 08:54 UTC Naschachta II got into Torshavn in Faroe Islands.

Towards Faroe Islands
2013.05.30

Yesterday at 18:37 Nashachata II set sail from Lerwick and is sailing towards Faroe Islands.

Lerwick
2013.05.27

We got to Lerwick. Today we are sightseeing, tomorrow back sailig.

Bergen
2013.05.24

Nashachata II according to the schedule got to Bergren. Crews has exchanged and the next leg begun.

Sailing to Bergen continuation
2013.05.23

Sailing 9 kt. Planning to sleep 30NM South from Bergen and get there tomorrow.

Sailing to Bergen
2013.05.22

Anchored in a lovely bay

Stavanger
2013.05.21

In Stavanger acompanied by Queen Mary 2 & Queen Elizabeth

From Skagen to Stavanger
2013.05.20

We are sailing 7 knots head 270. Planning to go to Stavanger. Sunny weather. Greetings.

Copenhagen
2013.05.16

This afternoon Nashachata moored by Nyhavn in Copenhagen.

Christiansø
2013.05.14

On Christansø. The weather is great, so are our moods.

Karlskrona
2013.05.13

After the first day of sailing Nashachata moored in Karlskrona. Few hours in the evening on engine but after midnight the North wind started and the sails could have been raised. The yacht perfoms perfectly.

Expedition started
2013.05.11

Today at 18:30 Nashachata II has started cruise Througout Green Islands

Nashachata already on water
2013.04.26

In spite of many obstacles, mainly the weather, Nashachata II was launched last weekend. Till the very last moment there were some works being done like installing a new waterjet bow thruster, painting the underwater part and others.

Easter
2013.03.29

Happy Easter to all sailors, friends and symphatizers! We wish you lots of sun, happiness and Spring to arrive soon!

Foretaste of Greenland
2013.01.11

Attack of the winter in Gdańsk - Nashachata II already today looks like as at Greenland coast

Christmas wishes
2012.12.22

Friends, supporters and all sailing enthusiasts, we wish you great cruises, visit the most beautiful corners of the world and fulfill all dreams, See you on the northern routes

Plans for 2013
2012.10.30

We are setting the details regarding the next year trip. More in "Expeditions" tab